Plan Menkema massaal achter komst eigen AED



De gemeente Het Hogeland heeft het kastje betaald, de woningstichtingen SUW en Marenland gezamenlijk de AED en de buurt Menkema in Uithuizen heeft gezorgd dat er bijna dertig buurtbewoners zijn die nu bij een hartstilstand directe hulp kunnen bieden. Voorzitter Edwin Balkema van de buurtvereniging en zelf werkzaam op de in Uithuizen gestationeerde ambulance weet hoe belangrijk een AED kan zijn.

Nieuwsbericht Ommelander Courant: Plan Menkema massaal achter komst eigen AED


Ondertekening addendum prestatieafspraken



Afgelopen week is het addendum voor de prestatieafspraken tussen de gemeente Eemsmond, en haar opvolger gemeente Hogeland, getekend door alle betrokken partijen. Hierin staan de aanvullende afspraken tussen de gemeente, corporaties en huurdersorganisaties voor 2019.

Dat zijn:

  • Gemeente Eemsmond
  • SUW
  • De Delthe
  • Marenland
  • Wierden en Borgen
  • Woonzorg Nederland
  • En de huurdersorganisaties.
  • Oet en Thoes
  • De Maren
  • De Huurder

Addendum 2019 Prestatieafspraken definitief, ondertekend


Huurders van de SUW kunnen via de huurders organisatie kosteloos emotionele schade claimen bij de NAM



De SUW ondersteunt de huurdersorganisaties en de Woonbond in hun actie om huurders te activeren om emotionele schade te claimen die is ontstaan door de aardbevingsproblematiek. In juli staat een caravan – de Claim-car – op diverse locaties. Daar kunt u zich laten informeren over of en hoe u uw claim kunt indienen. Op zaterdag 21, dinsdag 24 en zaterdag 28 juli staat de Claim-car in Uithuizen.

Waar en wanneer staat de Claim-car in Uithuizen?

Zaterdag 21 juli
op de weekmarkt op het Kerkplein van 9.00 – 16.00 uur.

Dinsdag 24 juli
op de Blink van 11.00 – 17.30 uur.

Zaterdag 28 juli
op de weekmarkt op het Kerkplein van 13.30 – 16.30 uur.

Folder Aardbevingsschade nieuws
Persbericht Immateriële schade
Tourschema en cartoon immateriële schade


Aedes Benchmark



Binnenkort gaat de Aedes Benchmark weer van start.
Huurders en oud huurders worden gevraagd naar de ervaringen met de corporatie. In ons geval dus met de SUW. Hoe tevreden bent u over de inschrijf en toewijzingsprocedure. De wijze waarop een nieuwe woning wordt opgeleverd en onze dienstverlening daarbij.
De wijze waarop bij het beëindigen van een huurovereenkomst onze afhandeling is geweest en tot slot de wijze waarop onderhoudsklachten worden verholpen. Zowel de snelheid als de kwaliteit van de dienstverlening.

Wij beseffen dat u wederom gebeld kunt worden door een onderzoeksbureau hierover (USP). Wij vragen hiervoor uw medewerking. Uiteindelijk moeten de uitkomsten van deze jaarlijkse onderzoeken ervoor zorgen dat onze dienstverlening nog beter wordt.

Afgelopen jaar hebben wij als SUW beter gescoord dan het jaar daarvoor en ook beter dan veel van onze collega corporaties. Het gemiddelde rapportcijfer afgelopen jaar was een 7,7.

Het onderzoek wordt over 2 perioden verdeeld. Uw ervaringen over de periode december tot en met februari wordt nu onderzocht en straks in de zomer de ervaringen van de komende maanden. In oktober krijgen wij dan de uitkomsten die wij via onze website zullen publiceren.